#thisisgbg

Göteborg & Co bjöd in några unga göteborgare som fick fria händer att göra en film om sin stad. Det blev tio kortfilmer som visar staden ur nya perspektiv. Nu bjuds alla in att dela sina bilder och filmer av Göteborg i kampanjen ”This is Gothenburg”.

Dela med dig av dina egna göteborgsbilder och filmklipp via hashtaggen #thisisgbg på Instagram
Det här är ett sponsrat inlägg som innehåller mycket fakta och endel egna ord. Samtidigt som de första färdiga filmerna läggs ut, presenteras också de göteborgare mellan 21 och 31 år som själva har spelat in dem under våren. De ger också tips på sina favoritplatser i Göteborg. Allt innehåll görs på engelska för att nå en internationell publik.

Med det här projektet vill de visa unga människors bild av Göteborg. Det handlar om att ge en ärlig, osminkad och pluralistisk bild av staden. Projektet är en del i marknadsföringen av Göteborg och syftet är att visa en spännande, mångsidig bild av staden för turister som funderar på att resa hit. År 2015 är temat ”Av och med unga” i jubileumsplanen för Göteborgs 400-års firande 2021. I projektet ”This is Gothenburg” är det unga som blir ambassadörer för destinationen. Personerna som bjudits in i första omgången har valts utifrån sina intressen och passioner och för att spegla olika delar av Göteborg. En stad som gör det möjligt att göra det man brinner för. Några av dem är:
· Victor Västernäs, elitseglare från Långedrag

· Julia Karlsson Lindstedt, konstnär & arrangör
· Alexander Rutgersson, kock från Torslanda som driver Food Truck
· Ernesto Escobar, fritidsassistent i Angered och break-dansare Fler filmer planeras under våren. Men nu bjuds även andra in att dela med sig av sina göteborgsbilder och filmklipp via hashtaggen #thisisgbg på Instagram. Bidragen publiceras på kampanjsidorna under hela året. Vill du visa din bild av Göteborg? Ta då chansen och glöm inte att använda hashtaggen #thisisgbg

Gillar

Kommentarer